maandag 10 februari 2014

Pak de popcorn er maar alvast bij

Mijn doel voor 2014 was om in totaal 150 boeken te lezen en films te kijken. Ik loop aardig op schema. Ik heb ondertussen zo'n 9 films gekeken en 2 boeken gelezen. Het 3e boek is bijna uit en deze week heb ik ook nog allemaal films op het programma staan. Qua films heb ik ondertussen toch wel een aantal favorieten. De films waar ik echt even een traantje moest wegpinken of echt zoiets had van: 'Wauw dit klopt gewoon. Dit is zo'n mooie gedachte of zo'n mooie manier om het te vertellen.'

De eerste twee films heb ik in de eerste week van dit jaar gezien. Toen was het nog vakantie en had ik superveel tijd om films te kijken. Op het moment is dat ietsje moeilijker, maar het zorgt toch wel voor een ontspan momentje tijdens een drukke schoolweek.

De eerste film die ik echt prachtig vond was Seven Pounds. Deze raad ik aan iedereen aan. Het verhaal gaat over een man die een ongeluk heeft veroorzaakt waardoor 7 mensen zijn gestorven, waaronder zijn vrouw. Hij weet niet goed hoe hij hier mee om moet gaan, maar het is zijn plan om dan ook 7 mensen te helpen. Hoe hij dat doet is geheim, want anders verklap ik alles gelijk en dat mag natuurlijk niet. Ik kan alleen zeggen dat het enorm zielig is. Enorm enorm zielig. Ik moest stiekem been traantje wegpinken en ik huil echt nooit bij films. Alleen bij 'Voordat ik dood ga' die is zo ontzettend zielig. Echt een jankfilm, maar ook mijn lievelingsfilm.

Intouchables is een prachtige film. Zo ontzettend schattig, realistisch, grappig, maar er zit echt een mooie gedachte achter. Er zit een ontzettend rijke man in een rolstoel en hij kan alleen zijn hoofd bewegen. Deze man heeft hulp nodig bij zijn verzorging en neemt daarvoor een zwarte man uit een achterbuurt aan. In het verhaal zie je hoe hun twee dan met elkaar omgaan en hoe het uitgroeit tot een prachtige vriendschap. Ik heb af en toe echt dubbel gelegen van het lachen, terwijl het toch echt geen comedie is. Dat zijn de beste films. Wat misschien ook wel even belangrijk is om te melden, is dat deze films Frans is. Ja, Frans. Dat zag je misschien al aan de naam. In het begin was het even wennen, maar op een gegeven moment is het net of je een Engelse film kijkt. Uiteraard wel met ondertiteling, zonder kan ik dat dus echt niet haha.

De laatste film is een echte klassieker die ik nog niet gezien had. Deze heb ik afgelopen donderdag gekeken met Vicky toen ik ziek was. We wilden een zielige film en deze film voldoet daar wel aan. Hij is soms best wel hard en heel erg realistisch, maar zo ontzettend zielig. Echt een mooie film! Normaal hou ik eigenlijk nooit van Nederlandse films, maar die met Carice van Houten zijn altijd goed. Zij is zo'n power vrouw, echt een top actrice. De film gaat over, als je het nog niet kent, over een vrouw die bij de dokter komt en te horen krijgt dat ze borstkanker heeft. Het verhaal laat zien hoe zij, samen met haar gezin, daarmee om gaat. Er worden soms best confronterende beelden getoond, maar dat hoort er ook bij. Het is geen verhaal met rozengeur en maneschijn, het is keihard.

Deze maand ga ik proberen weer een heleboel films te kijken. Ik heb er al een heleboel op mijn lijstje staan!

Hebben jullie deze films al gezien en wat vonden jullie er van?

1 opmerking:

  1. Ja. Heerlijk. Dit zijn gewoon echt films die ik super super super leuk vind. Ik heb intouchables en Komt een vrouw bij de dokter gezien, Seven Pounds (nog) niet, maar die ga ik zeker binnenkort een keertje kijken! Mijn lievelingsfilm op dit moment is Safe Haven. Als je hem nog niet gezien hebt: KIJKEN! Het is een hele lieve romantische maar tegelijkertijd spannende 'waarom?!' film waarbij op het einde alle puzzelstukjes op zijn plaats vallen. Het is geen film waarbij je weet hoe het loopt en wat je zelf wel echt een beetje triggert omdat je een aantal keer denkt 'huh?' en ik dan de film ook even stopzette om met mijn vriendje even te overleggen wat er nu precies aan de hand was hahaha, echt een leuke film is het! (hint hint). Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...