maandag 7 april 2014

Waarom vragen

Soms vraag ik me wel eens af waarom alles gebeurd op het moment dat het gebeurd. Waarom begint de bloem nu met bloeien, waarom komt er nu een wolk voor de zon en waarom moet ik op dit moment ziek zijn? Waarom niet vorige week, de volgende maand of gewoon helemaal niet? Ik had net zin om eens lekker productief bezig te zijn. Leuke dingen te gaan doen, tekenen, lezen en ijsjes eten met vriendinnen. Toen kwam die ene ziektekiem pats boem mijn lichaam binnen en weg waren de plannen. Ik ben gedoemd tot het op de bank of in mijn bed liggen. Niet dat ik niet verwend wordt door iedereen om me heen hoor. Mijn vriendje kwam vanmiddag een reep chocolade en een dikke knuffel brengen. Ik heb echt het liefste vriendje op de hele wereld.

Afgelopen zaterdag was de 2e voorbereidingsdag voor het Nationaal Jeugddebat. Nog een weekje en dan is het zover. Dan sta ik samen met nog een heleboel andere jongeren in de Tweede Kamer ons voorstel te verdedigen. Het was weer een hele gezellige dag ondanks het vroege opstaan. 5 Uur is gewoon niet te doen en dit was dan ook de allerlaatste keer dat ik dat doe. Ik wil nooit meer 05:00 op mijn wekker zien staan. Gewoon nooit meer. Ik vind het wel jammer dat het straks allemaal voorbij is. Het was echt een hele leuke en gezellige tijd. Aan de andere kant is het ook wel weer fijn. Het is namelijk toch wel heel erg druk. Ik weet gewoon van mezelf dat ik teveel wil. Teveel leuke dingen en teveel drukte. Het probleem is dat ik daar dus niet tegen kan. Kijk nu maar naar mij. Ik lig ziek in mijn bed. BAM! Daar hoorde ik de donder. Zou het mooie weer nu voorbij zijn? Of zal morgen de zon weer weer schijnen? Ik kan namelijk echt niet zonder jou hoor zonnetje :(.

Weetje wat ik de laatste tijd heel erg merk? Dat niet alles meer draait om bloggen. Eerst was dat namelijk wel zo. Altijd was ik bezig met het schrijven van leuke stukjes, het maken en bewerken van foto's en was ik opzoek naar inspiratie. Nog steeds vind ik het geweldig om te doen, maar het is niet meer het enige waar ik mee bezig ben. Er is meer in het leven dan alleen maar bloggen. Leuke dingen doen met vriendinnen bijvoorbeeld en samen zijn met mijn vriendje. Lezen, bakken en helaas is er ook nog school. Ik gebruik het bloggen meer om lekker van me af te schrijven. Alles even op een rijtje te zetten. Gewoon wanneer ik dat wil en niet wanneer ik me verplicht voel. BAM! Daar hoor ik de donder weer. De lucht gaat tekeer. Het lijkt wel alsof hij boos is. Boos op de wereld. Net zoals ik wel eens boos kan zijn. Of gewoon verdrietig, down en prut. Ja gewoon prut. Gewoon blegh, bah, bluh. Laat mij maar eventjes blegh, bah en bluh zijn nu. Dan ben ik morgen weer bij jullie terug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...