donderdag 11 september 2014

Zonneglimpjes van kleine dingen

Het maakt niet uit hoe vaak ik deze film, Stuck in Love, zie, elke keer weer loop ik helemaal over van emoties. Elke keer weer een glimlach op hetzelfde moment en traantjes die weggepinkt moeten worden. Maar iedere keer dat ik een film kijk, vallen me weer andere dingen op. Iedere keer kijk ik weer met een andere blik, met een andere stemming.

Ergens in het midden van de film begint 'Between the Bars' van Elliott Smith te spelen. Louis zegt dan: 'Close your eyes.' Op dat moment sluit ook ik mijn eigen ogen om net zo van de muziek te genieten als hij en Sam. Dit liedje doet echt iets met me. Er zitten zoveel gevoelens in en het neemt me altijd weer mee zodat er een warm gevoel in mijn buik ontstaat.

Deze kleine dingen maken me blij en toveren een glimlach op mijn gezicht, zodat ik helemaal gelukkig in slaap kan vallen. De kleine dingen zijn soms het belangrijkst. Als de simpele mooie dingen je opvallen, weet je dat je met een goede blik naar de wereld om je heen kijkt.


I get these flashes of clarity, brilliant clarity where for a second I stop and I think: Wait, this is it! This is my life, I better slow down and enjoy it because one day we’re all going to end up in the ground and that’ll be it. We’ll be gone

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...