donderdag 13 juni 2013

Hoe overleef ik de proefwerkweek?

Dinsdagochtend heb ik ein-de-lijk de laatste les van dit schooljaar afgerond. Wat was ik blij zeg toen ik het laatste lokaal uitliep. YES! Maar het schooljaar is nog niet helemaal voorbij. Eerst moet ik de proefwerkweek nog zien te overleven. Niet dat ik heel erg mijn best moet gaan doen om over te gaan naar VWO 3, maar het is toch wel leuk om het schooljaar goed af te sluiten met een paar mooie cijfers. De eerste proefwerken zijn gelukkig al goed verlopen.

  •  Plannen Een proefwerkweek zonder planning dat zou ik niet kunnen. Ik zou helemaal in de stress raken en niet goed weten wat ik allemaal moet gaan doen op een dag. Als je dan wilt beginnen met leren moet je eerst nog uitzoeken wat je moet gaan leren en dan ben je alweer een kwartier verder. Ik ben een echt lijstjesmeisje dus ik vind het helemaal niet erg om een planning te maken. Niet dat ik me er 100% aan hou, maar de richtlijnen zijn toch wel erg handig. 
  • Leuke dingen Ik ben elke dag ben ik al om 11uur klaar, dus ik heb dan nog een hele dag voor me om te leren. Er is dus ook genoeg tijd om iets leuks te doen. Nu bijvoorbeeld, lekker even bloggen. Dat is ook erg belangrijk. Uren achter elkaar leren gaat gewoon niet. Op een gegeven moment zit je hoofd gewoon vol en krijg je er niks meer ingestampt. Neem dus op tijd pauze. Lees een boek, ga bloggen, lak je nagels of kijk snel even een aflevering van die leuke serie.
  • Foodies Ik zou een proefwerkweek niet kunnen overleven zonder lekkere dingen. Ik overleef sowieso nooit zonder lekkere dingen. Hoe zou iemand kunnen overleven zonder lekkere dingen? (!!!) Koekjes, cakejes, fruit en chocolade maken het leren net iets minder erg. Begin de dag ook met een goed ontbijt. Dat is de belangrijkste maaltijd van de dag. Stel je eens voor: Je bent net bezig met een moeilijke wiskundeopgave en opeens begint je maag te knorren. Damn wat heb je honger! Nu kun je je echt niet concentreren. Dat kun je beter voorkomen toch?
  • Wees uitgerust Tijdens de proefwerkweek ga ik lekker vroeg naar bed. Goed uitgeslapen zijn is namelijk erg belangrijk. Als je moe bent kan je niet goed nadenken. Voor het slapen doe ik ook altijd iets ontspannend. Ik luister muziek of lees een boek. Dan val ik lekker snel in slaap.
  • Vroeger opstaan Om 9uur begint mijn 1e proefwerk. Ik sta altijd iets vroeger op dan gewoonlijk zodat ik toch nog even alles over kan kijken en weet ik zeker dat ik er helemaal klaar voor ben. Zo onthoud ik ook de dingetjes die ik eerst niet goed wist.
Hoe overleven jullie de proefwerkweek?

2 opmerkingen:

  1. Ik doe echt bijna alles hetzelfde als jou :p Vroeg opstaan om te herhalen doe ik ook altijd, dan weet ik echt nog veel meer dan als ik alleen 's avonds nog es overlees. Alleen in plannen ben ik niet zo goed, want ik studeer altijd best slordig ;) Nog veel succes met je komende proefwerken, ik heb nog een stuk of 10 examens te gaan, zucht :( xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet nog de maandag en dinsdag en dan heb ik het overleefd. Heel veel succes. Zet 'm op! ♥ :D

    Liefs,
    Adriƫnne

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...