zondag 25 augustus 2013

How to make.. American Carrotcake

In de vakantie had ik veel tijd om te bakken en die heb ik dan ook goed benut. Ondere andere deze American Carrotcake stond bij mij op tafel te pronken. En lekker dat hij was! Ik kan iedereen aanraden om eens carrotcake uit te proberen. Je denkt misschien: 'Groente in mijn taart? Geen denken aan!', maar het smaakt helemaal niet naar groente het is heerlijk zoet. Het frisse glazuur wat over de taart heen zit, houd de smaak in balans. Een hele lekkere combinatie. Het recept komt van een geweldige blog, Daily Delicious, die ik heb ontdekt, weliswaar wel in het Engels, maar o,  wat staan daar lekkere recepten op. Het was gewoon moeilijk om iets te kiezen om te maken.

Wat heb je allemaal nodig?


Verwarm de oven voor op 180ยบ C en bedek een springvorm met een diameter van ongeveer 20 centimeter met bakpapier. Rasp een wortel en meng deze samen met de olie, eieren en basterdsuiker. Zeef in een andere kom de bloem, bicarbonaat of soda, kaneel en gember. Meng dit goed.  Nu meng je de inhoud van de twee kommen door elkaar heen totdat je een mooi beslag hebt. Doe het mengsel in de springvorm en zet deze voor 25 minuten in de oven. De taart moet terugveren  wanneer je zachtjes in het midden duwt. Haal de cake uit de oven en laat hem eerst even afkoelen en rusten in de springvorm. Na 10 minuten haal je hem er uit en leg   hem op een rekje zodat hij goed af kan koelen.


Als de cake in de oven staat kan je beginnen met het glazuur. Klop de roomkaas en de zachte  boter door elkaar totdat je een zacht mengsel hebt. Voeg het vanille extract toe en zeef de poedersuiker erbij. Als extraatje, wat ik echt heerlijk vind, kun je limoen sap toevoegen, of als je dat niet in huis hebt citroen sap. Het glazuur kun je tussen de taart smeren. Dan snijd je de taart doormidden en smeer je een laagje glazuur eroverheen. Dit heb ik niet gedaan, omdat ik geen held ben in recht snijden (In knippen ook niet trouwens) en de taart wel eens verpest zou kunnen zijn. Ik heb het beperkt tot alleen glazuur als laag over de taart heen. Achteraf was dit een goede keus, want als er meer glazuur op zat zou dat een beetje overheersend zijn geweest. Als kers op de taart heb ik er nog wat munt blaadjes opgelegd, meer als decoratie als voor de smaak, maar dat houden we geheim. Ssst!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...