vrijdag 7 maart 2014

Dit noem ik pas genieten

Wakker worden en tot de conclusie komen dat je nog uren kunt blijven liggen, omdat je toch niks te doen hebt. Dat is meestal iets wat je alleen op zondag kunt doen, maar de afgelopen dagen, de afgelopen dagen kon dit ook. Gewoon, omdat het vakantie is. Ik niks gepland had en lekker lui was. Heerlijk lui. Fantastisch lui. Er was niemand thuis gisteren en stiekem vond ik dat best wel fijn. Gewoon alles op het gemakje doen, ontbijten met een goed boek, lekker rustig wakker worden met Zoë naast me en rustig allerlei blogjes doorspitten met de zon die mijn rug verwarmt. Dat noem ik pas relaxen.


Ik heb net twee dagen gehad om eens lekker niks te doen en het voelt zo ongelooflijk raar. Fijn, maar raar. Het is zo ontzettend lang geleden dat ik echt eens even niks moest. He-le-maal niks. Niks nada noppes. Er was altijd wel iets wat moest. Al was het een taart bakken, huiswerk doen of naar een vriendin toe. Ook al waren het dingen die ik super leuk vind, het is ook wel eens fijn om niks te hoeven en gewoon thuis te zitten en me te gedragen als een echte huismus. Toch voel ik me dan de hele tijd zo nutteloos, maar ik ga er van genieten zo lang als ik die rust heb.


De afgelopen dagen heb ik wel al vol op vakantie gevierd. Een vriendin van mij zit op kamers en daar moest en zou ik eens op bezoek komen. Maandag en dinsdag was het dan eindelijk zover. Er ging wel een hele reis van 5uur lang aan vooraf, maar eigenlijk was dat zo ontzettend gezellig. Vicky en ik hebben ons helemaal kapot gelachen om de meest domme dingen. Ik vond het zo leuk om eens te zien hoe ze daar woonde. Het voelde echt als zo'n voorproefje voor als ik zelf op kamers zou gaan. Dat is ook al over 3 jaar. Man, wat gaat de tijd toch snel. Ik kan het me nog precies herinneren dat ik als mini brugklassertje de middelbare school binnenstapte en dat ik vriendinnen werd met de super meiden waarmee ik nog steeds bevriend ben. 's Avonds hebben we samen gekookt en Harry Potter films gekeken. Die kun je namelijk niet genoeg zien.  Ondertussen was dit al de derde keer dat we deze films samen keken, maargoed dat is een detail. De dinsdag moesten we de hele reis van 5 uur weer terug maken, maar eerst hadden we nog een tussenstop in Rotterdam. We moesten, uiteraard, nog eventjes winkelen. Rotterdam is zo'n geweldige shopstad. Ik heb me wel een beetje ingehouden, want ik heb een paar weken terug m'n portemonnee al geplunderd in Antwerpen.


Woensdag was zo'n ontzettend relaxte dag. Ik merkte dat ik wel een beetje moest uitrusten van die twee drukke dagen. Winkelen, reizen en allerlei nieuwe indrukken zijn stiekem best wel vermoeiend. Ik had eindelijk weer eens tijd om een goed boek te lezen en gelijk daarna een heleboel nieuwe boeken in te slaan bij de bibliotheek. Op dit moment ligt er een hele stapel met boeken op de tafel. Ik kon ik zelfs een boek lezen buiten in het zonnetje. Hoe super is dat? Het is pas maart en het lijkt wel alsof de lente al is begonnen. Nou, van mij mag het hoor. Ik ben dol op lekker weer! Ik kon gewoon niet genoeg krijgen van de buitenlucht en heb gelijk ook nog eventjes een lange wandeling gemaakt met mijn mama en Zoëtje.



Gisteren was ook al zo'n dag van: niks moet alles mag. De zon scheen, ik was lekker alleen thuis en had heel veel zin in buitenlucht en lekker gezond eten. Eerst wilde ik gaan hardlopen, maar toen kwam ik opeens op het idee om eens naar de paardjes te gaan. Een vriendin van mij heeft een eigen paard en het was al ontzettend lang geleden dat ik daar geweest was, terwijl ik het echt geweldig vind om daar te zijn. Vicky en ik gingen eerst nog lunchen en hoe kan dat beter dan met pancakes en een smoothie? Ik kreeg er gelijk zo'n lente gevoel van en ik ben dol op de lente. Ik word er helemaal vrolijk van en begin dan heel de dag te lachen, te huppelen en heb spontaan zin in bloemenjurkjes. Wat ik ook aan heb op het moment. Het enige negatieve aan de lente is niezen, keelpijn en kriebelogen. Hooikoorts, welkom. Gelukkig heb ik er alleen de eerste dagen van de zonneschijn last van. We kregen zelfs zo de lentekriebels dat we op de fiets gingen. Ja, heel sportief. En dat zelfs terwijl Vicky een auto heeft. 's Middags kwam Douwe ook nog eventjes langs en 's avonds had ik een hele gezellige verjaardag. Typisch een voorbeeld van heel je vakantie volplannen, haha.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...