donderdag 27 maart 2014

Een simpele toverspreuk

Wat nu als je met je vingers zou kunnen knippen 'knip' en je was ergens anders. Je zou overal heen kunnen gaan waar je wilt. Hoe zou het zijn als je op verschillende plekken tegelijk zou kunnen zijn. In je kamer, op school, in Spanje, China, AustraliĆ« en Ijsland, in de sauna, op je werk en bij je vriendje. Hoe makkelijk zou het leven dan wel niet zijn? Wat nu als je de tijd kan terugdraaien. Er ging iets mis en floep, het moment van 10 minuten geleden is terug. Hoe geweldig zou het maar niet zijn om je favoriete momenten in je leven opnieuw te beleven, of om de momenten waarop je fouten maakt te kunnen veranderen. Om alles opnieuw te kunnen doen. Hoe zou het leven er uitzien als ik onzichtbaar zou kunnen zijn wanneer ik dat wil. Ik sluit mijn ogen, draai een rondje en weg is Desi. Maar niet weg weg, maar alleen weg voor de andere mensen. Niet te zien. Net alsof ik er niet ben. Ik weg ben. Waarom kan ik niet vliegen? Vliegen door de lucht? Op een bezemsteel, een eenhoorn met vleugels of op een draak die vlammen spuugt. Waarom als ik een wens doe, komt die niet gelijk uit? Waarom bestaan de verhalen in boeken niet echt? 

Misschien is het maar beter ook. Want hoe makkelijk zou het leven niet zijn als al je dromen en wensen gelijk uit zouden komen. Je alles zou kunnen bereiken met een simpele toverspreuk. Dat wordt vast veel te saai.. Ik wil zelf mijn fouten maken en mijn eigen dromen uit laten komen. 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...