woensdag 17 april 2013

muziek luisteren in vrolijke kleurtjes

Hi there! Zondag had ik heel veel zin om eens lekker creatief bezig te zijn. Ik had al een tijdje iets op het oog om te maken. Namelijk gepimpte oortjes! Ik raak heel vaak mijn oortjes kwijt (Ik leg ze dan ook overal en nergens neer. Niet zo gek dat ik ze altijd kwijtraak), ze raken in de knoop of we maken ruzie thuis van wie die oortjes zijn. Daarom wilde ik ze lekker laten opvallen en dan raken ze gelijk ook minder snel in de knoop. Ik ben wel benieuwd of het er lang op blijft zitten. Tot nu toe zijn ze nog helemaal heel. Het is een hele makkelijke DIY. Het kost wel eventjes tijd, maar ik vind het juist wel ontspannend. Ik ben er zondag tijdens het zonnige weer , lekker zittend in een tuinstoel, mee in de weer geweest.



What you need:

  • een schaar
  • oortjes
  • borduurgaren in verschillende kleuren, maar je kunt natuurlijk ook maar 1 kleur gebruiken als je wilt. Ik geef de voorkeur aan meerde kleuren, omdat je oortjes er zo extra fleurig uitzien.

How to do:
  • Knip een stukje garen af en maak dit vast aan het begin van de oortjes. 
  • Wikkel het langste deel van het touw om de oortjes heen. Zorg dat je over het korte uiteinde heen wikkelt. Zo blijft hij goed zitten. Als je wilt kun je het korte uiteinde afknippen, maar ik heb gewoon over heel het korte uiteinde gewikkeld. 
  • Wikkel door totdat je nog maar een heel klein stukje garen overhebt.
  •  Nu maak je een stukje garen in een andere kleur vast en wikkel je met deze kleur verder. Je moet over het losse deel van de vorige kleur heen wikkelen. Zo blijft deze ook weer goed vastzitten. 
  • Zo blijf je doorgaan totdat heel je oortjes lekker fleurig zijn.
  •  Aan het uiteinde maak je een dubbele knoop en de rest knip je af. 
  • TADA het vrolijk muziek luisteren kan beginnen!
Wat vinden jullie van deze DIY? Gaan jullie deze DIY ook maken?

Liefs,

Desi

2 opmerkingen:

  1. ja, ja, ja, wauw superleuk! ik ga dit zeker doen! ik heb namelijk van die standaard oortjes (wit) -_-
    xx Evi http://vintageholland.wordpress.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aaah super leuk je oordopjes zo. XX

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...