maandag 13 januari 2014

Heel veel feestjes

Afgelopen woensdag was het feest. Een feest met slingers, ballonnen en heel veel taart. Mijn verjaardag. 8 januari werd ik 15. De avond ervoor was ik samen met een aantal vrienden opgebleven tot 00:00 zodat het gelijk feest was. Best wel apart, feest vieren in je eentje met 'happy birthday muziek' aan. Maar wel met vrienden aan de telefoon en felicitaties op whatsapp en facebook. Ik voelde me gelijk helemaal jarig. De volgende dag was het ook helemaal geweldig. Ik heb echt een super verjaardag gehad. Op school heb ik zelfgebakken brownies gegeten onder Grieks en ook in de pauze met mijn vriendinnen. Ik moest ze echt met mijn leven beschermen, want iedereen had wel zin in een brownies. Eigenlijk zou ik alleen 's avonds mijn verjaardag vieren met mijn familie, maar 's middags kwamen er spontaan een vriendin en een vriend langs. Super gezellig en heel onverwacht. 's Avonds kwam dus mijn familie en eigenlijk was ik toen al veel te moe om feest te vieren. Verjaardagen kosten heel veel energie. Voor mij dan tenminste. Misschien kwam het ook wel een beetje door het late opblijven van de vorige avond. Toen ik ging slapen, was ik eigenlijk een beetje misselijk van alle taart die ik gegeten had die dag. Ik had alleen maar zoete dingen binnen gekregen die dag. Maar daar zijn verjaardagen voor toch. :)


Op vrijdag stond er in mijn agenda 'verrassingsdag' en of het een verrassing was. Tijdens kunstklas werd ik stiekem weggelokt en ik had het dus echt niet door. Na een tijdje kwam ik opeens binnen en pats boem er stond verjaardagsmuziek aan, er lagen cadeautjes (overheerlijke muffins) voor me klaar en er werd een glimmend hoedje op mijn hoofd gezet. Zo lief van Evi en Iris! Nogmaals heel erg bedankt daarvoor, jullie zijn echt super vriendinnen.

Vrijdagavond bleef uiteraard Iris slapen, want dat is echt zo'n traditie vanaf de 1e klas. Elk jaar komt Iris helpen met cupcakes, brownies, muffins en nog meer heerlijks bakken. Elk jaar opnieuw zijn ze weer om je vingers bij af te likken. Rond 8 uur kregen we opeens een ingeving: 'Laten we een tent bouwen!'. Dusja hoor, rond 9uur was heel mijn bed omgebouwd tot tent. Voor de verandering was het deze keer wel gelukt. Vroeger probeerde ik, net zoals bijna alle andere kinderen denk ik, een tent te bouwen met lakens, touwtjes en zonder wasknijpers. (Die hadden wij namelijk nooit in huis.) Maar elke keer was het weer huilen en brullen, want de tent ging steeds weer kapot. Onze tent heeft het een hele dag en nacht uitgehouden. Als kers op de taart keken we ook nog eens Ariƫl (Met B&J ijs, nog een lieve verrassing!) Wat een jeugdsentiment!




Zaterdag heb ik mijn verjaardag met mijn vriendinnen gevierd. Of terwijl, mijn kinderfeestje. Maar dit keer geen koekhappen, zakje doekje leg en ezeltje prik meer. Op het programma stond een overheerlijke high tea en een hele middag foto's maken. Het was helemaal geslaagd en ik heb het heel erg naar mijn zin gehad. Elk jaar opnieuw is mijn verjaardag een superdag met die lieverds! Morgen komen alle foto's online. Ze zijn zo super leuk! Een prachtig aandenken aan deze geweldige dag.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...