zondag 5 januari 2014

Page for pretty things

Sinds een aantal weken ben ik helemaal een tumblr girl in plaats van dat ik mijn verspil met weheartit. ( Mijn tumblr ) Ik ben dol op mooie plaatjes kijken en verzamelen. Het liefst post ik elke dag een 'page for pretty things' post. Toch heb ik me de laatste tijd een beetje proberen in te houden, of heel mijn blog zou vol staan met mooie plaatjes. Wat nou eigenlijk ook weer niet verkeerd zou zijn, maar goed haha. Nu was het wel weer een tijdje geleden, dus ik dacht: Hey page for pretty things here I come! Ook al is het op dit moment half 12, maakt niet uit. Het perfecte tijdstip om te gaan bloggen toch? Ik heb gewoon nog echt geen zin om te gaan slapen. Het is de voorlaatste dag van de vakantie. Dat kan toch niet aah! Het is zo snel gegaan allemaal. Het lijkt wel gisteren dat ik school uitliep en zei in mezelf: 'Tot volgend jaar! Jou hoef ik even niet te zien! Doeidoei.' Maar nee dat is alweer twee weken geleden, de vakantie is bijna voorbij. Er is echt zo'n gevoel in mij dat schreeuwt: 'Nee nee nee!'. Ik zie er echt heel erg tegenop om weer naar school te gaan. Niet dat ik echt een hekel heb aan school. Ik vind school best leuk. Ik heb ook geen gloeiende hekel aan huiswerk maken en leren en klasgenootjes en vrienden en vriendinnen weer elke dag zien is ook helemaal niet vervelend. Net voor de vakantie was het allemaal gewoon even teveel. Dat kan misschien ook liggen aan dat 'net voor de vakantie gevoel', maar het was voor mij echt heel erg zwaar. Hele lange dagen tot half4 en dan nog alles moeten doen. Ik werd echt eventjes gek. Ik had misschien wel genoeg tijd, maar in mijn hoofd klopte het gewoon even niet meer. Op een gegeven moment zat ik aan mijn bureau en wist ik niet meer waar ik aan moest beginnen. Eerst Duits, eerst geschiedenis, eerst Frans, eerst wiskunde. Ik wist het echt niet. Het is vooral dat waar ik geen zin in heb. Al mijn klasgenootjes weer zien en in de les zitten is niet zo erg. Het zal allemaal wel meevallen denk ik. Zodra ik weer in de routine zit van vroeg opstaan, school, huiswerk en dan ontspannen komt alles wel goed. Dat probeer ik mezelf tenminste de hele tijd in te praten. Nu genoeg over school, ik heb gewoon nog een dag vakantie waar ik ontzettend van ga genieten.

Qua mijn blog heb ik ook een aantal nadenk dingetjes. Sowieso ben ik heel erg aan de layout aan het snuffelen. Op dit moment heb ik een nieuwe header, maar het klopt allemaal nog niet zo. Morgen ga ik het waarschijnlijk helemaal omgooien en komt er een frisse, nieuwe layout. Ik ben bezig met waterverf en inkt enzo dus hopelijk komt er iets moois uit. We shall see! Het tweede puntje is dat ik ook een beetje bezig ben met wat ik precies uit wil stralen met mijn blog. Waar ik de focus op wil leggen en over wat ik het liefst wil schrijven. Fotografie staat echt op nummer 1, daar ben ik helemaal verslaafd aan de laatste tijd. Ik maak echt van alles foto's, maar het liefst ben ik bezig met creatieve fotografie. Hele lange sluitertijden en dan rennen en andere speciale dingen. Ik wil gewoon een beetje uit de massa en de typische blogposts komen. Ik wil me onderscheiden van anderen en mijn eigen stijltje ontwikkelen. Proud to be different! Daar ben ik op dit moment druk mee bezig. Ook ben ik een beetje aan het nadenken of ik niet in het Engels wil bloggen. De laatste tijd lees ik namelijk veel Engelse blog en oh ik vind ze fantastisch! Alles klinkt gewoon mooier in het Engels of ligt dat aan mij? Toch ben ik bang dat ik veel fouten ga maken en dat ik me niet goed uit kan drukken in het Engels. Bloggen blijft voor mij toch ook een beetje een uitlaatklep waarin ik lekker alles kan zeggen waar ik over nadenk en in het het Nederlands gaat dat natuurlijk het makkelijkst. Nee, ik ben er nog niet uit. Maar hopelijk heb ik snel alles op een rijtje met wat ik wil enzo. Ik ben blij dat ik alles even opgeschreven heb. Morgen komt er een hele positieve post online over deze fantastische vakantie in 2013 en 2014. Genoeg gepraat nu! Op naar de plaatjes, want daar staat deze post ook eigenlijk voor toch? 

Deze post stond trouwens precies om 00:00 online! Best speciaal toch :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...