dinsdag 26 november 2013

Films die ik gewoon moet zien

Ik ben dol op films. Zet mij maar een hele dag op een bank met honderden films voor me om uit te kiezen. Chocolade en een dekentje kunnen uiteraard ook niet ontbreken. Toch kijk ik niet zoveel films als ik eigenlijk zou willen. Stiekem wil ik zeggen: 'Ik heb er geen tijd voor.' Maar eigenlijk is dat geen excuus. Als je iets echt wilt, moet je er tijd voor maken. Als ik een film kijk, is dat heel vaak met een goede vriendin van mij. Iris. Op de één of andere manier eindigen we altijd met op de bank liggen en The Vow, The Last Song, The Notebook of een andere romantische kijken. Ook als we van te voren zeggen: 'Nee, vandaag geen film hoor. Dat doen we veel te vaak.'

Net zoals met fotografie ideeën, heb ik ook een lijstje met films die op mijn 'to watch' lijst staan. Jongens en meiden, appels en peren, dames en heren, chocoladekoekjes en speculaasjes..  dat zijn er veel. Hier een drietal films die hoog op mijn lijstje staan.

The Runaways
Ja mensen, deze film is al een hele tijd uit. Het is dus ook echt een schande dat ik als diehard Twilight fan deze film met actrice Kristen Stewart nog niet gezien heb. Het verhaal gaat over een band in de jaren 70. Lekker rock 'n roll dus. Hier ben ik, nog steeds, erg benieuwd naar.


The Mortal Instruments
Op de één of andere manier val ik altijd voor fantasie films. Het moet niet één en al sciencefiction zijn, maar als het zoiets is zoals in deze film, over mensen met bepaalde gaven, ben ik om.

'Clary woont in New York en op een nacht ziet ze een groep jongeren een moord plegen. De jongeren blijken schaduwjagers te zijn, die jacht maken op demonen. Clary kan de schaduwjagers zien omdat ze zelf ook een schaduwjager blijkt te zijn.' 

Dit stond als beschrijving van de film op internet. Best gaaf toch?


Als laatste drie super romantische films die eigenlijk één serie zijn.
Before sunrise, before sunset, before midnight. 

Mijn lievelingsfilms blijven toch altijd romantische films. Honderd gram rozen, een liter liefdesdrank en een snufje liefdesquotes en Desi zit klaar voor de film. Deze trilogie gaat over het verliefde koppel Jesse en Celine. Romantische films zijn meestal zo ongeveer hetzelfde, dus ik zal jullie niet vervelen met een samenvatting. 

Krijg ik jullie achter de televisie met deze drie films of hebben jullie ze al gezien?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...