woensdag 6 november 2013

Muziek die mij een warm gevoel geeft

Muziek, iets waar geen enkele persoon zonder kan. De klanken van een mooi rustig liedje, de beat van muziek waar je helemaal los op kan gaan en die waar je uren naar kan luisteren en waarbij je honderd keer achter elkaar op repeat drukt. Muziek is kunst.
Iets wat ik ook heel speciaal vind aan al die bijzonder geluiden bij elkaar is dat ieder mens een andere smaak heeft. De één houdt van rustige liedjes van Birdy, de ander kan niet zonder muziek van Mitallica en een heleboel mensen luisteren naar top 40 muziek. Daarom lijkt het mij ontzettend leuk om jullie mijn muziek stijl te laten zien. Dit zijn vooral de liedjes die ik graag luister als het buiten koud is en je dan binnen zit met een goed boek,onder een lekker dekentje. Deze muziek maakt het dan lekker knus. Hopelijk inspireer ik jullie hierbij en leren jullie een heleboel nieuwe leuke kunstenaars kennen, want dat zijn deze zangers/zangeressen/gitaristen enzovoort zeker. 

Mijn muziekstijl kan heel erg verschillen. Ik vind ontzettend veel dingen leuk, maar iets wat ik op dit moment net heb ontdekt is Imagine Dragons. Damn, wat is hun muziek heerlijk om naar te luisteren. Het klinkt altijd heel erg speciaal en ja daar hou ik van.

Een all time favourite is The Script. Iedereen die van rustige en relaxte muziek houd: Dit is echt een aanrader! Deze muziek raak ik nooit beu en luister ik al heel erg lang. Mijn favoriete liedje van hun is Breakeven.

Ik hou niet alleen van rustige muziek, maar iet wat meer elektronische muziek vind ik ook heel erg leuk om naar te luisteren. In deze afspeellijst hieronder staan niet heel veel van dit soort nummers, maar
Lost at sea - Zedd en Vandaag - Bakermat vind ik wel heel leuk.

Rap muziek. Dat staat ook op mijn lijstje. Dat zou je misschien niet zo snel zoeken bij een meisje dat houd van de stem van Birdy en Ed Sheeran, maar toch is het zo. Wel is het niet van die kebam bam, scheld, bam, scheld muziek. Maar ik hou van de liedjes van Eminem. Ik ken hem eigenlijk door het liedje van Rihanna en hem 'Love the way you lie'. Een prachtig liedje wat ik al jaren heel mooi vind. De reden hiervoor is dat het een emotioneel is en Desi is fan van emotionele muziek.

Verder hou ik nog van veel meer. De country achtige muziek van Taylor Swift luister ik al heel lang, Selah Sue vind ik ook heel bijzonder en Ed Sheeran, Birdy en Ellie Gouldling kunnen natuurlijk ook niet ontbreken. Verder heb ik op dit moment nog één favoriete nummer wat ik gewoon met jullie moet delen en dat is Sail van Awolntaion. Beautiful!

Speciaal voor jullie heb ik een afspeellijst bij elkaar gezocht, waarin mijn brede muziekstijl een beetje duidelijk word. Dus ik zou zeggen: Geniet van de muziek en laat je verrassen.

Wat is jullie muziekstijl en welke liedjes moet iedereen gewoon kennen?

1 opmerking:

  1. Leuke muzieksmaak! Ik luister zelf ook graag naar Imagine Dragons, Ed Sheeran, Ellie Goulding, Birdy en Taylor Swift :) x

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...